výtvory.cz | hobby, kreativní tvoření, recepty

Intuitivní marketing pro 21. století

výtvory.cz | hobby, kreativní tvoření, recepty | Hobby, kreativní tvoření, recepty

03.02.2016 Publikoval(a) (16)
Rubrika: Knihy

intuitivni-marketing-pro-21-stoletiVěřte v úspěch … a ten se zákonitě dostaví!

Pokračování úspěšné knihy Intuitivní marketing, v níž autor formuluje zásadu založenou na využití intuice a myšlenkové tvořivosti a v neposlední řadě i mravní integrity. Za nejdůležitější podmínky účinného marketingu považuje víru v úspěch, důkladnou znalost zákazníka a především vytváření osobního a upřímného vztahu k němu. Koncepce intuitivního marketingu se neustále šíří. Pronikla do poslucháren vysokých škol a vzdělávací agentury zařazují intuitivní marketing do svých programů.

Touto koncepcí se řídí stovky podnikatelů, firem i obchodních pracovníků na celém světě.

Dlouhou dobu se nás autoři velkých knih o marketingu snažili přesvědčit, že k jeho řádnému použití jsou zapotřebí desítky profesionálních pracovníků, služby globální reklamní agentury a hlavně hodně peněz. Podnikatelská praxe však ukazuje, že zákazníkům je celkem jedno, jestli máte miliony na reklamu nebo ne a je-li to, co používáte, korektním marketingem podle učebnice. Chtějí dostat odpovědi na své potřeby a problémy, ale také něco navíc. Jak potvrzují nejmodernější metody, včetně skenování mozků, lidé se jen zřídka rozhodují na základě racionálních argumentů. Rozhodují emoce a instinkty.

Intuitivní marketing se proto vrací k základům, na nichž mohou malí a střední podnikatelé postavit svůj úspěch. Místo nákladných metod a nástrojů využívá možnosti, které každému z nás poskytuje intuice a obyčejný „selský rozum“. Po přečtení této knihy zjistíte, že nepotřebujete miliony, abyste mohli konkurovat velkým společnostem nebo abyste se vůbec vymanili z konkurenčního prostředí. Že nemusíte mít tituly a vysokoškolské vzdělání. Důležité jsou naopak zaujetí pro službu zákazníkům a nadšení pro vlastní práci, vynalézavost a odvaha přicházet s novými myšlenkami.

Kniha Intuitivní marketing se obvykle nestává ozdobou podnikatelských knihoven, protože je opotřebená častým používáním. S ní tedy získáte nástroj, který vás bude každodenně provázet na cestě k úspěchu.
Jak rozvíjet intuici, tuto schopnost vcítit se do zájmů a potřeb zákazníka, a jak si osvojit praktické zásady intuitivního marketingu, se snaží ukázat předkládaná kniha autora, jenž se právě těmito zásadami ve vlastní podnikatelské praxi řídí již po celé dvacetiletí.

Zkušenost s vlastním podnikáním mi říkala, že zákazníkům je celkem jedno, jestli máte peníze nebo ne a je-li to, co používáte, korektním marketingem podle učebnice. Chtějí dostat odpovědi na své potřeby a problémy, ale nejen je. Jak jsem se mnohokrát přesvědčil, dožadují se také uspokojení svých osobních potřeb, což je například (a především) požadavek na prokazování uznání a úcty. To, co jsem tehdy intuitivně rozeznal jako důležité, dnes potvrzují nejmodernější metody včetně skenování mozků. Vyplývá z nich, že zákazník se jen zřídka rozhoduje jen na základě racionálních argumentů. A že ty jsou ve většině případů méně důležité, než emoce a instinkty.

Za tu dobu, která uplynula od napsání a prvního vydání knihy, se svět v některých ohledech podstatně změnil. Používáme mnohem více internet, máme chytré mobily, trávíme spoustu času na sociálních sítích. V e-shopech už nekupujeme jen knihy, ale také čerstvou zeleninu. Elektronické knihy vytlačují své tištěné předchůdce. Dalo by se tedy říci – a nemálo lidí si to skutečně myslí – že se odpovídajícím způsobem změnil i člověk a homo sapiens byl nahrazen homo digitalis. Jenže náš mozek se nevyvíjel po desítky roků, jak je tomu u počítačů nebo internetových technologií. Jestliže stále používá programy staré statisíce let, pak nemůžeme očekávat, že se během krátkého okamžiku významně přizpůsobí nové době.

Pro marketing malých a středních podnikatelů z toho vyplývá zásadní úkol: Přestat se snažit předělávat zákazníky ke svému obrazu a začít moderní techniku a technologie používat v souladu s nastavením jejich mozků. Netvrďme, že lidé nepotřebují chuť, čich nebo dokonce hmat, protože je na internetu nevyužijí. Že jim stačí „přátelství“ na Facebooku a milují vylidněné samoobsluhy, kde nepotkají človíčka. Že největší uspokojení jim přináší porovnání dvou číselných tabulek s nabídkami. Že vlastně nenakupují lidé, ale big data. A že vlastně – jistě jen náhodou – chtějí vlastně to, co je pro nás nejpohodlnější dá nám nejméně práce.

Ve skutečnosti jsme stále tvory společenskými a podle toho se chováme. Máme potřebu se setkávat, komunikovat spolu a získávat od druhých lidí podněty pro své emoční uspokojení. Nejsme roboti, nechováme se tak a především se ve svých rozhodnutích příliš neřídíme racionální logikou. To neznamená, že naše chování je tím pádem nepředvídatelné, ale že má jiná pravidla. A o nich se v této knize dozvíte mnoho zajímavého a užitečného.

Jakkoliv se tedy může intuitivní marketing v záplavě návodů na podnikání v digitálním světě jevit jako poněkud nemoderní, opak je pravdou. Pokud nechcete klouzat po povrchu a toužíte uplatnit celý svůj marketingový potenciál, poskytne vám k tomu všechny potřebné návody a rady. A díky jejich nadčasovosti budete mít v knihovně stále aktuální příručku, z níž můžete čerpat třeba i za deset let.

Miloš Toman je autorem intuitivního marketingu, jediné české koncepce přednášené na vysokých školách, ale také hojně využívané v praxi. Dlouhodobě se zaměřuje na podporu malých a středních podnikatelů: píše knihy, přednáší, školí a poskytuje konzultace.

Jeho web www.intuitivnimarketing.cz je studnicí nápadů a inspirace pro marketéry, podnikatele a obchodníky ze všech možných oborů, doplňuje a rozvíjí základní myšlenky obsažené v této knize.
Biografie Miloše Tomana je uvedena ve Who is…(v České republice). Je autorem knihy Intuitivní reklama (Management Press, 2006).

K zakoupení zde: www.albatrosmedia.cz

Přečtěte si také:

  • Udělej si svoji knihuUdělej si svoji knihu 400 stran pro vaše nápady Jedinečný projekt Nakladatelství JOTA nazvaný UDĚLEJ SI SVOJI KNIHU má za cíl rozvíjet kreativitu nejen dětí, ale i tvořivých dospělých. „Prázdná“ kniha se 400 stranami umožňuje vytvořit si knižní skvost […]
  • Marinované zelíMarinované zelí Suroviny: 10 kg zelí, 3 l vody, 1 1/4 l octa, 20 dkg soli, 50 ks umělého sladidla, pyrosiřičitan draselný, 8 velkých cibulí. Postup: Zelí zbavíme vrchních listů, nastrouhané. Vodu, sůl, sladidlo svaříme, necháme vychladnout. Přidáme […]
  • Dětské „minipizzy“Dětské „minipizzy“ Suroviny: 1 balíček listového těsta, kečup na potření, 1 plechovka sterilizované kukuřice, žampiony, šunka, olivy, 2 vařená vajíčka, 1 Mozarella Postup: Listové těsto rozválíme na placku silnou asi 0,5 cm, z které vykrajujeme […]
  • Kapiová pomazánkaKapiová pomazánka 250 g měkkého tvarohu, 50 g másla, 1 červená kapie, 1 menší cibule, sůl. Všechny suroviny společně rozmixujeme, osolíme podle potřeby, mažeme na plátky tmavého chleba a zdobíme snítkou petrželky.
  • Ze starého novéZe starého nové Přesvědčte se, že ne vše staré se musí vyhodit a i v těch nejobyčejnějších věcech se skrývá kouzlo, které s trochou odvahy dokážete objevit i vy. Tak do toho! Mimo jiné na vás čeká: • vznešená patina • vintage styl • plastické […]
  • Rajčatovo – okurkový salátRajčatovo – okurkový salát Suroviny: 10 rajčat, 1 salátová okurka, cukr, ocet, mletý pepř, bylinky – bazalka, majoránka, kopr, sůl. Postup: Rajčata omyjeme, nakrájíme na drobné kousky, okurku okrájíme, nastrouháme na jemném struhadle. Ochutíme solí, pepřem, octem, […]
 

Leave a Reply

MojeGalanterka